Guia


LA CALÇ. EL MATERIAL 

En aquesta presentació intentarem transmetre les possibilitats d'un material tan noble com la Calç, material aplicat tant en tècniques antigues com en tècniques modernes. Recordem que la Calç ja s'aplicava en temps de la cultura egípcia, romana i grega, i les seves tècniques han passat de generació en generació fins als nostres dies.

Tècniques que hem tingut la sort d'aprendre. 
La nostra oferta de treball inclou des de façanes a interiors, des de pisos a patis de llum, des de grans superfícies fins a petites habitacions.

La CalÇ és un material únic si se sap tractar. S'utilitza com a element decoratiu per si sola i té el valor afegit de ser un material que afavoreix la transpiració del suport on es col loca, cosa que li atorga el títol de material únic per excel.lència. 

La CalÇ és l'únic material conegut que té aquesta propietat, deixa respirar l'suport de base i la humitat de l'interior surt cap al exterioral mateix temps que impedeix entrar la humitat de l'exterior. El seu procés químic intern fa que conte més temps passa més fort es torna, i com no conté cap component químicosu procés de caducitat és nul, a aquest procés se l'anomena carbonatació. Es treballa barrejada amb sorra de marbre i pols de marbre segons les proporcions necessàries per a cada tècnica o acabat que es vulgui aconseguir. 
Per obtenir els colors esperats s'utilitzen terres i pigments naturals que es barregen amb la Cal Els colors més habituals són l'ocre, el siena o els findes vermellosos entre d'altres. 

La CalÇ i les terres o pigments de colors s'assequen al mateix temps de manera que un cop finalitzat el procés d'assecat s'aconsegueix un sol cos inalterable amb el temps. Aqueta no és un material sintètic per tant la brillantor que s'obté no és un brillantor artificial sinó natural, fins i tot és una de les tècniques més boniques i elaborades com és el "Planchado en calent", tècnica amb la qual es poden imitar molts marbres obtenint fins i tot la seva duresa, o mosaics o totxos per exemple. 

No ens podem oblidar de la tècnica del fresc, tan utilitzada pels mestres italians. 

Tot el sostre del Vaticà està realitzat amb aquesta tècnica a més d'altres grans obres. 
Podeu veure una visita virtual en els següents enllaços...


La Capilla Sixtina 

La Basílica de Sant pere    

La Basílica de Sant Pau Extramurs    puede visitarse en:

La Basílica de Sant Juan 



Personalment el que més em satisfà és adaptar aquestes tècniques en base als coneixements que tinc de les tècniques i els materials actuals sense oblidar que procedeixen de les antigues tècniques i materials en l'aplicació de la CalÇ.



LES TÈCNIQUES.

Tècniques d'aplicació de la calç: 
Pastes magres compostes per calç i sorra de marbre 
Lisca 
Esgrafiat 
Estuc planxat o en calent 
Pintura al fresc 
Totes aquestes tècniques es poden aplicar tant en interior com en exterior i terres. [novetat] 


ACABATS.

Els acabats es realitzen en qualsevol tipus de color usant sempre pigments naturals. Mostra dels diferents tipus de terminacions o acabats: 

IMITACIÓ A PEDRES Pedres naturals, de carreus, diferents tipus de marcatges, juntes o nafres, rodones, quadrats, rejuntades, amb relleu, sense relleu, etc. Imitació a granit, pedra Montjuïc, gres, calcària, pissarra, etc. Pedra Lisca, marcada amb junt de punxó, bisellada amb tall de navalla o buidador, etc. Pedres marcades creant desglossament en façanes, arcs amb o sense clau de volta, llisos o amb el marcatge que poden ser ornamentals, esgrafiats, picats amb paletí, amb relleu, a la martillina, tintats, imitacions a marbres, granit, fusta, etc.

IMITACIÓ A Tocha Obra vista, volta catalana, imitant tot tipus d'aparells, totxo manual, totxo Lisca, totxo esmaltat, estuc al foc, tallat amb navalla, buidador, etc.

MOSAIC "TRENCADÍS" Lisca amb o sense color, junta lliure o estàndard, gresite amb o sense dibuix, degradacions de color "totes les mesures encaixen a la perfecció", terminacions amb pa d'or o plata, mosaic romànic, etc.

ESGRAFIATS Restauració d'antics, creació de moderns, realització de dibuixos "taller propi", modernistes, gòtics, romans, egipcis, asteques, etc. Es pot realitzar un esgrafiat a partir d'una fotografia (transparències), tallats a navalla o buidador, amb dos o més colors, amb fons llis o rugós indistintament, acabat normal o estucat al foc.

ESTUC AL FOC O PLANCHADO EN CALENT És l'antiga tècnica que ens permet crear ceràmica en el suport utilitzat aplicant una planxa o ferro calent després d'aplicar la calç vitrificat la superfície. Imitació de marbres, fusta, un color únic, pedra semiprecioses, esponges, incrustacions de ceràmica, pa d'or i plata. 

PINTURA AL FRESC segons les tècniques antigues Totes les tècniques descrites anteriorment es superposen i es poden barrejar, totes vénen de les mateixes mescles i dels mateixos materials, dependrà de la imaginació de cadascú i del que es vulgui crear. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario